Yaptığımız araştırmalar neticesinde sosyolojide bulunan yayınevlerinin %80’i sadece kitap çıkartmaktadır. Yani sadece yayınevidir. Kitabevi hizmeti bulunmamaktadır. Oysa bir yayınevini destekleyen en önemli faaliyet konusu o yayınevinin aynı zamanda kitabevi olmasıdır. Arzın olabilmesi için talep gerekmektedir. İşte bu kapsamda biz talebi okuyucular ve kitabevi olarak değerlendirirken arzı ise yazarlar ve yayınevi olarak değerlendiriyoruz.
Yayınevinin veya kitabevinin gerçekten nitelikli bir yayınevi veya kitabevi olup olmadığı web sitesine bakarak anlaşılabilir. Yaptığımız araştırmalar neticesinde rakiplerin büyük bir çoğunluğunun kendine ait web sitesi bulunmamaktadır. Web sitesi bulunan yayınevlerinin ve kitabevlerinin ise büyük bir çoğunluğunun web sitesi karmakarışıktır. Yayınevleri ve kitabevleri pazar profilinde bir elin parmak sayısını geçmeyecek kadar güzel web sitesi bulunan yayınevi ve kitabevi bulunmaktadır. Gerçekten bu işe kendini veren bir yayınevi veya kitabevi öncelikle kendi web sitelerinin göze hitap etmesine, faydalı bilgileri sunmasına, kaliteli içerikler üretmesine dikkat eder. Yayınevi ve kitabevi sektöründe kaliteli iki adet web sitemizin bulunması ve hizmet vermesi bizi rakiplerimizden ayıran en önemli farktır.
Yayınevi ve kitabevi sektöründe sunmuş olduğu hizmetin kalitesini ve dikkat çeken noktaları anlatmaktan ziyade sadece ismini, yaptığı işi ve telefon numarasını yazan firmalar; fiyatları ne kadar düşük olursa olsun müşterinin gözünde bir değer ifade etmezler. Ancak yine de müşteriler; yapılan hizmetin kaliteli olmasını isterken, fiyatın da düşük olmasını arzu ederler. Burada ise yapılan hizmetin kalitesine denk gelen en uygun fiyatlı yayınevi ve kitabevi firmalarını araştırmak ve seçimini buna göre yapmak tamamıyla yazarlarımızın ve kitap kurtlarımızın yeteneğine bağlı olarak değişir. İşte bu yüzden kitap dosyalarınızı yayınevlerine teslim ederken ya da kitabevlerinden kitap satın alırken parayı ikinci planda düşünerek yapılan hizmetin kalitesine uygun, dijital platformları etkili bir şekilde kullanan, iş ortaklarını doğru seçen, yapılan işi en kısa sürede halleden, doyurucu telif gelirleri kazandıran bir yayıneviyle ya da kitabeviyle çalışmanız memnuniyetle sonuçlanacaktır.
Sosyolojide bulunan yayınevlerinin bir başka handikapı ellerine ulaşan kitap dosyalarını çok uzun sürelerde sosyolojiye sürmeleridir. İşte bu kapsamda yayınevimiz ortalama 300 adete kadar olan basımları 1 ayda, 300 üstü basımları ise 1,5 ayda sosyolojiyle buluşturmaktadır.
Bir diğer husus ise özellikle profesyonel yazarları kendi bünyesine çeken yayınevleri profesyonel yazarlara doyurucu telif gelirleri kazandıramıyor çünkü bu türden profesyonel eserlere ait kazançlar yazar, yayınevi, kitap dağıtım firması, kitabevi ve kargo arasında bölüştürülüyor. Biz kendimize ait kitabevi web sitemize yatırıp yapıyor arada bulunan kitap dağıtım firmalarına ve kitabevlerine yaslanmıyor ve kargoyu sadece bir kez kullanıyoruz, işte bu kapsamda yazarlarımıza doyurucu telif gelirleri kazandırıyoruz.
Yaptığımız araştırmalar neticesinde sosyolojide bulunan en kaliteli yayınevlerinin Ankara’mızda ve İstanbul’umuzda olduğunu müşahede etmekteyiz. Yayınevleri bütün işlerini bilgisayar üzerinden hallettiklerinden illa ki yazarlarımızın yayınevlerine ait mekanlara gitmeleri şart değildir.
Bir başka husus ise sosyolojiye sürülen her 10 eserden 1’inin tutmasıdır. Birçok yayınevi bunu bildiği halde yazarlarımızdan daha fazla para kazanmak için 500 adet 1000 adet ve üstü basımlar gerçekleştiriyor, eserleri sosyolojiye sürüyor ardından her 100 satıştan sonra veya her 250 satıştan sonra telif geliri ödenir diyorlar. Oysa profesyonel yazarlar hariç sosyolojiye sürülen birçok eser hiçbir zaman 100 adet veya 250 adet satış rakamını yakalayamaz. Böylece bu türden yayın politikası izleyen yayınevlerinin satmış oldukları 5’er 10’ar adet kitap paraları da kendi ceplerine kalıyor. Birçok yayınevi ise kargo, kitap dağıtım firmaları, kitabevleri gibi çıktılardan dolayı yazarlarımıza %10 %15 gibi komik telif gelirleri kazandırmaktadırlar.
Yayınevlerinin bir kısmı editöryel aşama, mizanpaj ve kapak tasarım gibi yayın süreçlerine gerekli özen ve itinayı tam anlamıyla gösterememekte sosyolojiye hatalı ürünler sürülmektedir. Yayınevimiz ise editöryel aşamayı iki kaliteli süreçle, mizanpajı özveriyle, kapak tasarımlarını ise kreatif olarak yazarlarımıza sunmakta sosyolojiyi gerçekten adam gibi eserlerle buluşturmaktadır.
Sosyolojide bulunan birçok yayınevi yazarlarımıza telif geliri ödemesini istemeye istemeye yapmaktadırlar. Telif gelirleri ödenirken birçok formalite talep edilmektedir. Biz ise söz verdiğimiz zamanda yazarlarımız bizden talep etmeden yazarlarımızın ibanlarına telif gelirlerini yatırmaktayız.
Sosyolojide bulunan birçok yayınevi sadece eseri sosyolojiye sürmekte gerekli tanıtım, reklam ve pazarlama yapılamamakta bu yüzden eser depoda beklemektedir. Belli bir süre geçtikten sonra ise yazarlarımız kendi kitaplarını bu türden yayınevlerinden çekmektedirler. Yayınevimiz ve kitabevimiz ise her ay yüksek miktarlarda tanıtıma, reklama ve pazarlamaya bütçe ayırmaktadır.
Yayınevi veya kitabevi firması seçerken en güzel yöntem; eş, dost, akraba, komşu veya arkadaştan referans almaktır. Çünkü kaliteli bir yayınevinden ya da kitabevinden memnun kalan müşteri; firmanın ismini duyurmaktan keyif alacaktır.
Niteliksiz yayınevlerinin fiyatlarına aldanıp bir eser çıkartmak istediğiniz takdirde reklam ve pazarlama, telif gelirleri, kalite, hız ve güvence gibi talep ettiğiniz nitelikleri bulamayabilir ve memnun kalmayıp eserlerinizi bir başka yayınevinden tekrar çıkartmak durumunda kalabilirsiniz… Uyarması bizden, bize itimat etmek ise sizden…